MENY

04. juni - Haralds prosjekt

Medlem Harald Fjeldstad ble i 2010 utsatt for en arbeidsulykke. Hans historie vitner om en som ikke gir seg og som vinner!!

Harald skriver sin historie:

Jeg er en gutt på 38 år. 

I 2010 var jeg utsatt for en arbeidsulykke. Jeg jobbet i Gjøvik Brannvesen som feier. Det var første frostnatten og jeg var oppe på et gårdsbruk for å utføre en feiejobb. Men det var feil og mangel på takstige, noe som medførte at takstigen løsnet og jeg hadde et fall på 8 meter og knuste ryggvirvel L1.

Jeg har alltid likt ting som durer å går. 
Og i påvente av handikapbil kjøpte jeg meg en Kymco Atv 500cc. Denne fikk jeg hjelp til å lage en type kran til å heise rullestolen opp og ned. Det vi brukte som deler var en motor fra et elektrisk hjertebrett og en søsterhjelp som løftearm. Da jeg ikke var sterk nok i muskulatur til å gjøre dette selv.  Denne ble da solgt når jeg fikk min bil. 

Etter 6 år i rettssystemet fikk jeg endelig min erstatning og jeg bestemte meg for å unne meg selv en motorsykkel. Jeg hadde eks antall timer på Finn.no for å finne en sykkel jeg kunne tenke meg. Og til slutt fant jeg den rette. Så jeg og min far reiste til Harley Davidson i Sarpsborg for å se på en Harley Davidson Trike Triglide. Det tok ikke lang tid før enn bestemmelsen ble tatt, og en ny sykkel ble bestilt. 

Harley Davidson i Sarpsborg tok på seg ombyggingen av sykkelen. De bygget den om fra manuell giring til elektronisk giring. Der brukte de Pingel premium elecronic up/down shifter. Flyttet fotbremsen opp til hendel. Ble det brukt Kliktronic bremsesystem. Monterte på tilhengerfeste. På tilhengerfestet har jeg bygget om et sykkelstativ hvor jeg henger rullestolen på. For å ha noe å holde meg fast i når jeg beveger  meg fra sadelsete til rullestolen ble det montert Air wing fender rail Trike.

Sykkelen har stort bagasjerom, og topplokket Air wing tour-pac luggage rack er det god oppbevarings plass. Den er også utstyrt med cruise control, dab radio, navigasjon og intercom. Har behandlet den med Drop off ( keramisk lakkbeskyttelse ) for å forenkle vaskejobben noe.

Sykkelen er stabil og lell kjørt, noe som gir deg en fin kjøreopplevelse. Og tiltrekker seg mye oppmerksomhet. 

Litt teknisk:

Motor
Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight™ 107 Motorstørrelse 1746cc    

Dekk

Foran
Black, 7-Spoke Cast Aluminum / 16" / Dunlop® D402F MT90

Bak
Black, 7-Spoke Cast Aluminum / 15" / Dunlop® Signature P205

Lengde 2670mm

Setehøyde 735mm.

Bensinkapasitet 22,7L

Tørrvekt: 546.0 Kg

Se bilder fra Haralds arkiv i karusellen..

  VEGVESENET

  NMCU

  LINKER

Instagram










.